![]() |
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Olyan képmás, amelyik egyéni jegyeket mutat. Első emlékei az egyiptomi múmia ~k, illetve az Amarna kor egyénített ábrázolásai. A görög művészet inkább az idealizáló arcábrázolást művelte, a rómaiak teremtették meg a realisztikus ~szobrászatot. A középkor végén a donátorok ábrázolásában kap új lendületet a ~, majd a reneszánsz individualizmusa központi műfajjá teszi. A barokkban a reprezentáció egyik eszköze, a holland művészetben szinte utolérhetetlen magasságba emelkedik a csoport ~. A 19. sz.-ban majdnem minden stílus sajátos ~ művészetet alakított ki. A 20. sz.-ban irányzatainak nagy része a formaproblémák megoldására használta a ~t, új vonásként jelentkezett az erősen pszichológizáló expresszív alakítás. A ~művészet sajátos változata az ön ~.
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|